sobota, 30 stycznia 2016

Jednak... początki bywają trudne.

Jak w tytule.

Póki co - największym problemem jest język. Ja muszę osłuchać się z Duńczykami. Duńczycy muszą osłuchać się ze mną. O ile w Wielkiej Brytanii pytano mnie, skąd jestem i czy aby na pewno nie z Włoch (!), a w Holandii dogadywałam się bez większego problemu, o tyle w Danii ludzie momentalnie dostają wytrzeszczu gałek ocznych i zanim się dogadam, musi upłynąć trochę czasu.

Za domem, za rodziną, za psami - też mi tęskno. Jestem tu całkiem sama. Mam nadzieję, że wraz z upływem czasu się przyzwyczaję; przecież pierwsze tygodnie we Wrocławiu też do łatwych nie należały.


(Na zdjęciu - duńska Biblioteka Narodowa; Biblioteka Królewska - Kongelige Bibliothek)*

Poruszanie się po Kopenhadze wygląda tak - jak nie wiesz, gdzie jesteś, to szukaj czegokolwiek związanego z Andersenem albo Kierkegaardem - ulicy, placu, pomnika itepe. Jak to znajdziesz - gratulacje! Być może właśnie znalazłeś się w centrum miasta :D


Nawet nie przypuszczałam, że tutaj jest aż tak drogo. Ceny są po prostu zabójcze. Pocieszam się, że gdybym pojechała do Niemiec czy Wielkiej Brytanii - też nie byłoby tanio.

(Pomnik Sorena Kierkegaarda - w bezpośrednim sąsiedztwie Kongelike Bibliothek)

Z jednej strony - jak pisałam kilka postów niżej, gonię marzenia. Ale cały czas siedzi we mnie strach. I jakoś tak... nie potrafię się tego strachu pozbyć. Wiem, chyba już o  nim pisałam i teraz się powtarzam, ale... albo ja jestem jakaś strasznie nerwowa, albo to jest jakiś stan przejściowy, który minie.


(,,Black Diamond'' - nowoczesny budynek Kongelige Bibliothek)

No i pogoda - szara, bura i ponura. Jak w piosence...



Jednak Wrocław... był trzysta kilometrów od domu, ale był w Polsce. Wsiadałam w pociąg i po kilku godzinach jazdy byłam w Podkowie. Tutaj raczej trudno będzie tak zrobić - bodaj jedyny rozsądny środek komunikacji to samolot; autobus jedzie kilkanaście godzin.

Jak podkreślam - to dopiero początek. Początki? Zazwyczaj do łatwych nie należą...

_________________________________________
* Jestem autorką powyższych zdjęć. Nie mogą być one wykorzystywane przez osoby postronne bez mojej zgody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.