niedziela, 6 marca 2016

Więc: przeżyłam... lekki szok

Jak w tytule. Wczoraj natknęłam się na wywiad ze znanym profesorem z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wywiad


Zaskoczyły mnie słowa Profesora, że ,,mniej niż dwa procent polskich studentów wyjeżdża na zagraniczne stypendia". Ciekawe, z czego to wynika... Czasem, gdy rozmawiałam z ludźmi i pytałam o Erasmusa, padała odpowiedź:

- Nieee.... jakoś nigdy mnie tam nie ciągnęło.

Oczywiście, motywacje mogły / mogą być różne, ale - kurczę - nawet nie przypuszczałam, że ludzi, którzy decydują się na wyjazd, jest aż tak niewielu. Myślałam, że w czasach, kiedy mamy UE, kiedy wyjazd nie stanowi aż TAKIEGO problemu, bo najczęściej podróżuje się ,,na dowód'', kiedy załatwianie paszportów, a następnie ich wręczanie - nie wygląda tak jak w scenie z filmu ,,Miś'' - tych studentów jest znacznie więcej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.